Kawa zbożowa - produkt na czasie

W ostatnich latach można zaobserwować, powstające z roku na rok i przemijające coraz to nowsze spożywcze mody, powodujące zmianę naszych zachowań żywieniowych.

kubek kawy zbożowej nad książką o jej zaletach

Wśród dietetycznego bałaganu, pewnym i powtarzającym się we wszelakich zasadach prawidłowego odżywiania zaleceniem, jest wybór produktów naturalnych, nieprzetworzonych, bogatych w składniki mające pozytywny wpływ na organizm. Kawa zbożowa w różnych odmianach może być dobrym dodatkiem do codziennego zdrowego jadłospisu każdego człowieka, bez względu na płeć, jak i wiek.

Kawa zbożowa Inka to napój przygotowany z prażonych ziaren zbóż: jęczmienia i żyta z dodatkiem cykorii, jak również, w zależności od rodzaju, także z domieszką innych składników, jak choćby: błonnik, składniki mineralne i witaminy.

Nie zawiera konserwantów i barwników ani żadnych, wywołujących u wielu gęsią skórkę, dodatków do żywności „E”. Listę składników można wyliczyć na palcach jednej ręki. Do tego to napój typu instant, łatwy i szybki w przygotowaniu.

Polecana dla każdego, dla dorosłych i dzieci, dla tych, którzy cenią sobie dobry smak i delikatny aromat, lubią napić się kawy wieczorem, po czym spokojnie zasnąć.

Doskonała jako kawa dla kobiet w ciąży. Duże spożycie kawy prawdziwej w tym okresie nie jest wskazane. Kobiety spodziewające się dziecka mogą spokojnie pić kawę zbożową, nie rezygnując z porannych rytuałów, a ograniczając spożycie kofeiny.

 

Z błonnikiem

Na uwagę w dzisiejszych czasach zasługuje Inka z błonnikiem. Jest cennym źródłem inuliny, która działa jak naturalny prebiotyk. Stymuluje wzrost pożytecznych bakterii jelitowych, takich jak Lactobaccillus czy Bifidobacterium. Bakterie te są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu, między innymi uczestniczą w trawieniu pokarmów, a także poprawiają odporność organizmu.

Dzięki właściwościom prebiotycznym inulina korzystnie działa na pracę jelit, reguluje wypróżnienia, może więc pomóc w walce z zaparciami, problemem który prawdopodobnie dotyczy nawet 1/3 naszego społeczeństwa. Wpływa również na biodostępność niektórych składników mineralnych podawanych z pożywieniem, szczególnie wapnia i magnezu. Poprzez zdolność wiązania w jelicie kwasów tłuszczowych, obniża stężenie cholesterolu we krwi (profilaktyka chorób układu krążenia).

 

Z magnezem

Magnez to pierwiastek życia. Buduje nasze ciało. Około 50-60% tego składnika zmagazynowane jest w kościach, 40-45% w tkankach miękkich – głównie w mięśniach. Aktywuje ponad 300 enzymów (między innymi uczestniczących w przemianach węglowodanów i metabolizmie tłuszczów). Bierze też udział w biosyntezie białka, w przewodnictwie nerwowym, kurczliwości mięśni (antagonista wapnia) i w procesach termoregulacji. Jest niezbędny do metabolizmu i działania witaminy D. Odgrywa istotną rolę w utrzymaniu odpowiedniej gęstości mineralnej kości, ma również znaczenie w regulacji ciśnienia krwi.

By zapewnić odpowiednią ilość magnezu w diecie, potrzebny jest przede wszystkim urozmaicony jadłospis, bogaty w produkty takie jak; kasza (szczególnie gryczana), płatki owsiane, pełnoziarniste pieczywo żytnie, nasiona roślin strączkowych, pestki dyni, migdały, orzechy, warzywa. Dodatkiem do dobrze zbilansowanego jadłospisu może być kawa zbożowa. Zaledwie jedna porcja (2 łyżeczki) Inki z Magnezem może uzupełnić ok. 16% dziennego zapotrzebowania na ten składnik.

Kawa z magnezem polecana jest szczególnie dla osób prowadzących szybki i stresujący tryb życia, nadużywających używek, aktywnych fizycznie i kobiet, które chcą zapobiec problemom kostnym w przyszłości, jak również mających problem ze złym samopoczuciem przed i w czasie menstruacji (ze względu na to, że magnez uodparnia na stres i zmniejsza napięcie mięśni).

 

Inne składniki „na czasie”

Kawa zbożowa to źródło witamin z grupy B, związków niezbędnych do przebiegu procesów energetycznych oraz funkcjonowania układu nerwowego (chronią przed depresją, ułatwiają zapamiętywanie). Ich odpowiedni poziom w diecie może pomóc w problemach takich jak: zmęczenie, zły nastrój, przetłuszczające się włosy, wypadanie włosów, łuszcząca się skóra.

 

Podsumowując, można powiedzieć, że kawa zbożowa Inka to produkt na miarę dzisiejszych czasów, klasyk w coraz to nowszych odsłonach, będących odpowiedzią na zgłaszane przez żyjących w ciągłym biegu ludzi zapotrzebowanie przejawiające się niedoborem witamin i minerałów. Zdrowy, pełen pozytywnie działających na organizm składników, szybki w przygotowaniu, napój, o dobrym smaku i przystępnej cenie.

 

Autor: mgr Małgorzata Krukowska - dietetyk

Absolwentka Wydziału Nauki o Zdrowiu Akademii Medycznej w Warszawie oraz podyplomowych studiów w Instytucie Żywności i Żywienia w Warszawie. Od wielu lat rozwija swoją wiedzę, szuka nowatorskich rozwiązań i sposobów, by zaszczepić w ludziach chęć zadbania o swój sposób odżywiania się. Własny gabinet dietetyczny prowadzi od marca 2008 roku. Zajmuje się indywidualną edukacją żywieniową, układa diety, jak również prowadzi szkolenia i wykłady o tematyce żywieniowej. Jako ekspert uczestniczy również w wielu programach telewizyjnych i radiowych. Pisze artykuły o dietach i odpowiednim odżywianiu, które publikowane są w prasie i na stronach internetowych. Swoją pracę opiera o rzetelną wiedzę, jak również 13-letnie doświadczenie zawodowe. Zajmuje się głównie odchudzaniem, ale też dietetycznym leczeniem chorób metabolicznych.

W celu ułatwienia korzystania z serwisu, strona wykorzystuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Możesz zarządzać ustawieniami plików cookies, korzystając z opcji swojej przeglądarki internetowej. Kliknij zgadzam się, aby informacja ta nie pojawiała się ponownie.

Zgadzam się