Kup online Facebook Instagram

Historia

W 1910 roku firma Henryk Franck i Synowie założyła Fabrykę Środków Kawowych S.A. w Skawinie, by już rok później ruszyła w niej produkcja kawy zbożowej. Marki produkowane w Skawinie takie jak Enrilo, Kawa Kneippa, Francka, Kawa Figowa Webera czy Abisynki były powszechnie znane w przedwojennej Polsce, a ich popularność można porównać do popularności... Inki.

Gdy w 1971 roku polscy naukowcy opracowali recepturę rozpuszczalnej kawy zbożowej Inka, nikt nie przypuszczał, że stanie się ona aż tak popularna. Znają ją wszyscy, od pokoleń. Ta delikatna kawa zbożowa, złożona w 100% z naturalnych składników, podbiła serca nie tylko w Polsce, ale również zdobyła uznanie w wielu innych krajach świata.

Od 2019 roku Inka to nie tylko kawa zbożowa, ale również napoje roślinne. Marka wraz z rosnącą popularnością nowej kategorii dostosowuje swoje portfolio do zmieniających się potrzeb konsumenta, zachowując tożsamość marki bazującą na naturalności, smakowitości i wysokiej jakości. Dobre w swej naturze produkty Inka, to produkty dla wszystkich, bez względu na datę urodzenia – międzypokoleniowe.

Zobacz rozwój produktów marki Inka, od 1971 do dziś.

O marce

Inka to marka z polską duszą i długą tradycją. Jest kojarzona z naturalnością, tym, co zdrowe i z kultywowaniem rodzinnych zwyczajów. Inka to synonim kategorii kaw zbożowych, który od zawsze zajmuje pozycję lidera rynku.

Inka jest dobra w swej naturze. To strategiczne hasło marki, używane w jej komunikacji jako slogan, doskonale oddaje jej wartości. Inka łączy w sobie naturalność, dobroczynny wpływ na organizm i przyjemność smaku. Oferuje konsumentom poczucie dbania o siebie i swoich bliskich, poczucie bezpieczeństwa, wspierania tego, co polskie. Szerokie portfolio adekwatne do potrzeb nowoczesnego konsumenta gwarantuje podwójną przyjemność – smaku i odżywczości. Inka ma status marki kultowej, jest synonimem swej kategorii. Konsumenci mówią, że jeśli marka w prawie niezmienionej formie istnieje tak długo, to musi być naprawdę dobra. Nic więc dziwnego że Inka jest niekwestionowanym liderem rynku. Jest to najbardziej znana i rozpoznawalna kawa zbożowa na rynku.

Stereotyp tego napoju, jako synonimu PRL-u, zmienił się: zdrowy charakter, wielość odmian i walory smakowe przyciągają nie tylko tych, którzy chętnie ją pili, będąc dziećmi. Większość dorosłych Polaków, mówiąc „kawa zbożowa”, myśli: „Inka”.

Ten sukces jest niewątpliwie wynikiem doświadczenia i wiedzy, poszanowania wieloletniej tradycji oraz troski, z jaką marka podchodzi do potrzeb klientów. Potwierdzeniem tego są prestiżowe nagrody, które dowodzą zaangażowania firmy w doskonalenie się i konsekwentne podnoszenie poziomu jakości, jak również wysokiego standardu i europejskiego poziomu. Marka Inka została wyróżniona znakiem „Poznaj dobrą żywność”, „Perła FMCG”, „Produkt na Medal”, „Superbrands Polska Marka”, „Effie”, a jej właściciel firma Grana otrzymała prestiżowe wyróżnienie "Inwestor w Kapitał Ludzki" i „Diamenty Forbes’a”.

O marce Inka